Ansys نوآوری و پیشرفت چشمگیری در زمینه‌ی فناوری همانندسازی در همه‌ی رشته‌های مهندسی ارائه می‌نماید.

↓پرداخت و دانلود

این نوآوری همراه با پیشرفت در سرعت پردازش به کاربران این امکان را می‌دهد تا مدل سازی هندسه مسائل، مش‌بندی و بعد پردازش آن ها را به آسانی انجام دهند. این پیشرفت به تنهایی بیان گر گام مهمی در مسیر توسعه‌ی شبیه‌سازی است.  اما ANSYS حتی پا را فراتر نهاده و با ارائه‌ی این فناوری در چارچوب ANSYS Workbench 2.0 به مرحله‌ی شبیه‌سازی خلاقانه رسیده است.

بخش‌های اصلی ANSYS را می‌توان این گونه دسته‌بندی کرد:

ANSYS Workbench 2.0
Geometry & Meshing
Multiphysics
Structural Mechanics
Fluid Dynamics
Simulation Process & Data Management
Applications
Explicit Dynamics

محیط  ANSYS Workbench  بخشی است که فرآیند طراحی را یکپارچه می‌کند و به هم می‌چسباند. در ANSYS، در حالی که برنامه‌های هسته‌ای تنها به نظر می‌رسد، آنها با هم از طریق صفحه پروژه ابتکاری که طرح کلی پروژه را معرفی می‌کند، در ارتباط هستند. این پیشرفت در مفهوم صفحه پروژه، به جای ارائه‌ی یک فهرست ساده، طرح کلی پروژه را ارائه می‌کند که نمای جامع از پروژه در آن دیده می ‌شود. با تجزیه و تحلیل کامل این نمودار که به صورت گردشی است، روابط داده‌ها  روشن و به آسانی قابل دیدن است.


ANSYS  هندسه‌ی غنی و فنون مش‌بندی را با تکیه بر دانش و تجربه، با یکدیگر ترکیب کرده که این منجر به هندسه‌ی یکپارچه و راه‌حل‌های مش‌بندی شده است. در نتیجه می‌توان به راحتی هسته‌ی اصلی آن را با برنامه‌های کاربردی دیگر ارتباط داد. در ANSYS، رابط‌های هندسی (geometry interfaces) برای وارد کردن اطلاعات سیستم های CAD توسعه داده شده است تا اطلاعات بیشتری از جمله انواع داده‌های جدید مانند اندازه‌ها برای مدل سازی تیرها، ویژگی‌های افزون همانند رنگ‌ها و دستگاه‌های مختصات، و پشتیبانی بیشتر بررای انتخاب View ایجاد شده در درون سیستم های CAD را در بر گیرد. مدل‌سازی هندسه در محیط ANSYS Workbench تا حد زیادی بهبود یافته است تا  اتوماسیون بیشتر، انعطاف‌پذیری بهتر و سادگی استفاده  برای تجزیه و تحلیل مسائل فراهم آورد.  برای مدل‌سازی بهتر Merge, Connect and Project features در ANSYS 12.0 افزوده شده است. بسیاری از عیوب مدل‌سازی به صورت خودکار قابل حل می‌باشد.

ANSYS 12.0 محیط یکپارچه‌ی سیالات "fluids products" را معرفی می‌کند که توانایی مدیریت شبیه ‌سازی جریان را در اینجا فراهم کرده است. این محیط که می‌تواند FLUENT  یا CFX  باشد، به کاربر اجازه می‌دهد  تا سیستم یکپارچه‌ای را ایجاد کرده و به ویرایش آن بپردازد، همه‌ی تحلیل‌ها را بر روی سیال انجام دهد و نتایج آن را به سادگی و بسیار روشن استخراج نماید.

کتاب آموزش جامع نرم افزار انسیس Ansys، یک کتاب جامع و کم نظیر از آموزش نرم افزار انسیس می باشد. الگوی آموزشی این کتاب مبتنی بر آموزش با مثال های متعدد و کاربردی می باشد. این کتاب بسیاری از امکانات نرم افزار انسیس را توضیح داده، مشتمل بر 426 صفحه، در 8 فصل، به زبان انگلیسی روان، با فرمت pdf، به همراه تصاویر رنگی هر محیط و نوار ابزارها، به ترتیب زیر گردآوری شده است:

Season 1: Getting Started with Ansys

a) Ansys Mechanical Basic

b) Mechanical Basic

Season 2: Preprocessing

a) General Preprocessing

b) Contact Control

c) Meshing Control

Season 3: Static Analysis

a) Static Structural Analysis

b) Linear Structural Analysis

c) 2D Structural Analysis

Season 4: Vibration Analysis

a) Vibration Analysis

b) Free Vibration Analysis

c) Pre - Stressed Vibration Analysis

Season 5: Thermal Analysis

a) Thermal Analysis

b) Steady State Thermal Analysis

Season 6: Linear Buckling

a) Linear Buckling Analysis 1

b) Linear Buckling Analysis 2

Season 7: Result Processing

a) Results Postprocessing

b) Result Processing

Season 8: Parameters

a) Parameter Management

↓پرداخت و دانلود