این نوشته مجموعه ای است کوچک در راستای هدفی بزرگ؛ آموزش و همه انسانها درتمام طول عمر به آموزش نیازمندند.

↓پرداخت و دانلود

با عنایت به حجم وسیع اطلاعات پزشکی و همچنین تولید سریع علم و تغییر چشمگیر مطالب آن، آموزش مداوم از اصول شاغلین به این حرفه می باشد. از آنجایی که در مورد درمان بیماریهای اورژانس کتب متعددی توسط همکاران پر تلاشمان در کشور به چاپ رسیده است، جالی خالی کتابی جامع که بتواند در زمینه درمان بیماریهای درمانگاهی اطلاعات لازم را در اختیار قرار دهد کاملا محصوص بود، به ویژه که متاسفانه عمده آموزش دانشجویان پزشکی در دوران تحصیل معطوف به درمان بیمارانی است که در بیمارستان بستری می باشند. این در حالیست که بخش بزرگی از فعالیت پزشکان عمومی در کلینیک و یا مطب بوده و عمدتا با بیمارانی سرو کار دارند که بیماری آنها اورژانس نبوده و همچنین نیاز به بستری در بیمارستان نیز ندارند.

کتاب « درمان سریع در مطب » با هدف تامین این نیاز همکاران پزشک نگاشته شده است . در این کتاب صرفاً درمان دارویی و نکات درمانی مرتبط با آن عنوان شده و جهت جلوگیری از زیاد شدن حجم کتاب در مورد علائم، نشانه ها و تشخیص بیماریها صحبت نشده است .

همچنین بیماریهای بحث شده صرفاً مواردی است که نیاز به بستری نداشته و همچنین جزء بیماریهای اورژانس نیز طبقه بندی نمی شوند. مطالب به صورت مختصر اما جامع ذکر شده و از مراجع علمی متعدد استفاده شده است . همچنین انتخاب درمانها با شریط بومی کشور هماهنگ شده است. گردآوری این کتاب نزدیک به 2 سال مداوم طول کشیده و در چندین نوبت اصلاح و توسط گروهی از بهترین اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد به دقت بررسی شده است، ولی کماکان مانند هر کتاب دیگر نیازمند بازنگری و در نتیجه همراهی خوانندگان عزیز دارد. لذا با افتخار نوشته های اصلاحی شما را مطالعه خواهیم نمود .

این مقاله به صورت  ورد (docx ) می باشد و تعداد صفحات آن 419صفحه  آماده پرینت می باشد

↓پرداخت و دانلود