سابلیمینال یا امواج ذهنی به محرک هایی گفته می شود که پائین تر از آستانه مطلق فردی برای ادراک آگاهانه باشد. این پدیده در سال 1897 مطرح شد و در سال 1957 بسیاری از آگهی سازان و چیره دستان در وادی تبلیغات از این امواج برای تحریک بالقوه خریداران استفاده کردند به طوری که فروش شرکت های پاپ کورن و کوکاکولا به ترتیب 57.8% و 18.1% افزایش یافت. این تبلیغات پیامی را به صورت ناآگاهانه به ذهن مخاطب القا می کردند به طوری که بیننده متوجه آن نمی شد ولی ضمیر ناخودآگاه آنرا دریافت می کرد. برای مثال تبلیغ شرکت پاپ ...
هر شخص با توجه به شناختی که از باورهای غلط خود پیدا کرده است و به این نتیجه رسیده که باورهای غلط باعث نرسیدن به آرزوهایش شده است ، عبارات یا جملات تأکیدی مثبت کوتاهی را با رعایت اصولی می نویسد و چندین و چند بار تکرار میکند تا اینکه پس از مدتی باور صحیح در او ساخته شود . عبارات تأکیدی مثبت و تصویر سازی ذهنی جزء مهمی از فرآیند پذیرش هستند .و در واقع راههائی هستند تا بتوان مرحله دریافت را اجرا کرد . اکثرآً فکر می کنند که عبارات تأکیدی درخواست هستند ، فکر می کنند که جملات تأکیدی یا تصویر سازی ذهنی ...
یکی از روشها ی قدرتمند و ثابت شده برای تغییر افکار ناخوداگاه استفاده از پیام های پنهان است.مغز خودتان را برای ترک سیگار در معرض پیام های پنهان قدرتمند قرار دهید و از نو ان را برنامه نویسی کنید این روش بسیار ساده است و نیازی به تلاش اضافی ندارد.پیام های پنهان ،تصویری و صوتی از نظر علمی ثابت شده اند و در دهه های گذشته در زندگی مردم تغییرات موثری بسیاری ایجاد کرده است جای تعجب نیست که موفق ترین مردم جهان از جمله جان اساراف و انتونی رابینز از این روش در زندگی خود استفاده کرده اند.پیام های پنهان یک ت ...
با دفترچه ترک سیگار دیگر خودتان را گول نزنید ! این کتابچه نوعی کتابچه به همراه بازی است که در علم روانشناسی به ان gamification میگویند و در این کتابچه قرار نیست راهکار و مضرات ترک سیگار گفته شود ! بلکه این کتابچه با کمک از اصول روانشناسی نوعی حس انگیزه برای فهمیدن تعداد سیگار های کشیده شده را به فرد نشان میدهد و فرد را ترغیب میکند که تا انها این اعمال را انجام دهد و با این کار مصرف سیگار از ذهن نا خوداگاه به ذهن خوداگاه می اید ! از کجا میدانم این کتابچه مطمعنن اگر شما مصمم به ...