کار تحقیقی شرایط شکلی تنظیم اسناد در دفاتراسناد رسمی وضمانت اجرای تخلف از شرایط شکلی/
در زیر به مختصری چکیده، تعداد صفحات، فرمت فایل و فهرست مطالب آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است:
خلاصه و چکیده تحقیق:
حقوق ثبت مجموعه مقرراتی است در خصوص حقوق اشخاص در مالکیت اموال واملاک وروابط قراردادی مردم می باشد وبه موجب آن نقل وانتقال مالکیت ها وتعهدات باید در دفاتر اسناد رسمی ثبت وگواهی شود که در موارد اختلاف صریح باشد.ثبت اسناد آن قسمت ازحقوق ثبت است که قراردادهای خصوصی اشخاص را اعم ازحقیقی وحقوقی در دفاتر اسناد رسمی ثبت می نمایدواین کار بر عهده سران دفاتر اسناد رسمی می باشد.سردفتر اسناد رسمی موظف است بر اساس قوانین ثبت اسناد مبادرت به تنظیم اسناد نمایدوهر گونه عدم رعایت مقررات ماهوی ویا شکلی در تنظیم سند موجب مسئولیت سردفتر میگردد.
تعداد صفحات: 29
فرمت فایل: word
فهرست مطالب:
چکیده
واژگان کلیدی
مقدمه
تاریخچه شکل گیری دفاتر اسناد رسمی
بخش اول:تقسیم بندی اسناد
1-1اسناد عادی
1-2اسناد رسمی
بخش دوم:امتیازات اسناد رسمی بر اسناد عادی
امنیت حقوقی اسناد رسمی
1-2حمایت قانونی از اسناد رسمی
2-2استحکام فنی وعلمی اسناد رسمی(مراحل شکل گیری)
بخش سوم: دفاتر اسناد رسمی وسردفتران ووظایف آنان
1-3وظایف کلی دفترخانه وسردفتر
2-3وظایف اختصاصی دفترخانه وسردفتر
بخش چهارم:مسئولیت و مسولیت انتظامی سردفتران
بخش پنجم:تخلفات انتظامی سردفتران
1-5تخلف انتظامی سردفتران
2-5 تخلفات و مجازات انتظامی سردفتران
بخش ششم: شرایط شکلی تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی وضمانت اجرای تخلف از شرایط
1-6:تنظیم بر روی اوراق مخصوص
2-6:ثبت سند در دفاتر مخصوص
3-6:تنظیم سند در محل دفتر خانه
4-6:انجام استعلامات لازمه
5-6:تهیه خلاصه معاملات وارسال به اداره ثبت
6-6:اخذ حقوق دولتی وواریز آن به حساب ثبت
7-6:قید حقوق دولتی وحق التحریردر دفتر واسنادتنظیمی
8-6: مهروامضاءاسنادودرج تاریخ توسط سردفتر
نتیجه گیری
فهرست منابع